Wednesday, January 19, 2011

MBENG MEMBERI KELAHIRAN PERTAMA DI TAHUN ARNAB

Salam.....







Alhamdulillah...MBENG dari baka lop ear sebab tu tuannya yg dulu bagi nama MBENG(mcm kambing)....MBENG ni dah beberapa kali branak tapi langsung tak mau jaga anak dia..sebab tu kawan aku jual n aku pun beli la...bulan lepas dah beranak 5 ekor....yg tinggai sekor ja panjang umor tu pon sebab tompang ibu TB...anak dia yg sekor ni tak tau anak sapa...pasai malas nak amek tau...kali ni aku mate kan dia ngan KORRIE (ari2 Korrie panjat) MBENG ni berbadan besaq...dari semalam lagi wife aku nampak dia dok cabut bulu so wife aku asingkan lah dari KORRIE (sebln kawin) semalam aku balik kg sat kat Yan, Kedah ziarah Pak Teh aku meninggal dunia (al-fatihah)...







Pagi pagi lagi wife aku dah p jengok MBENG....terkhajut wife aku mcm tak caya MBENG branak 7 ekor katanya...aku dah risau...sapa pulak nak jaga babies MBENG ni....si MINNIE (TB) pon dari smalam cabut bulu gak tapi tak beranak2 agi...kali ni wife aku dah prepare awai2 bakul utk MBENG so tak yah nak usik babies MBENG...(selalu tak f/up pun die bila nak branak jadi tak prepare..)sehingga tengahri...dok f/up si MBENG ni...nampknya macam nak plak jaga babies dia (bersihkan n susukan).Aku doakna berharap sangat babies nya kali ni dapat survived sebab ni anak KORRIE (lop ear) korang tolang doakan sama k...kat bawah ni aku upload kan pic.MBENG tengah dok santai bersama babies nya.....wassalam










Mbeng tengah bersantai ngan babynya........







Comelnya baby Mbeng.......

No comments:

Post a Comment